שאלות ותשובות

הטמפה עשיר בחלבון, עשיר בסיבים תזונתיים, מכיל את כל חומצות האמינו הנחוצות לגופנו, חומצות שומן אומגה 3 ואומגה 6 מהצומח! פרוביוטי, ללא גלוטן, ללא כולסטרול, אינו מכיל שומן טרנס. ועוד מינרלים וויטמינים כמו אבץ, נחושת, מנגן ואף B12

כמזון מותסס, כל הערכים נספגים בגוף ביתר קלות.

נתחיל בדומה והברור לכולם:
1. שניהם עשויים מפולי סויה.

2. גם הטופו וגם הטמפה מקבלים את הטעמים של הרכיבים בהם אנו משתמשים. משתלבים במגוון רחב של מנות ואנו נהנים ממאכלם טעמים ובריאים…

לעומת זאת ההבדלים העיקריים:
1. טעם ומרקם. לטמפה טעם אגוזי פיטרייתי ומרקם שמזכיר לחם פומפרניקל.

2. תהליך יצור הטמפה פחות מעובד – הטופו עשוי מחלב סויה מסונן, בעוד הטמפה עשוי מפולי סויה שלמים.

3. פרוביוטיקה – הטמפה נוצר מפולים שעוברים תהליך של התססה עם פטרייה שיוצרת את המרקם הלבן שמחבר בין הפולים, כתוצאה מכך הטמפה הוא מוצר פרוביוטי.

4. פרהביוטי- מחקרים הוכיחו שצריכת טמפה עוזרת לגיוון ואיזון החיידקים הטובים במערכת העיכול שלנו.

5. סיבים תזונתיים – כיוון שהטמפה עשוי מפולי סויה שלמים, הוא מכיל כמות גבוהה של סיבים תזונתיים החיוניים למערכת העיכול שלנו

6. הערכים התזונתיים זמינים יותר לגוף- בזכות התסיסה המוקדמת וצמיחת הפטרייה בין הפולים, הטמפה עובר מעין תהליך קדם-עיכול. כל אותם ערכים תזונתיים החשובים לנו כל כך נספגים בגופנו בצורה קלה יעילה ומלאה יותר

 

לא, טמפה הוא ללא גלוטן ויתרה מכך אנו מייצרים אותו בחלל ייעודי שלא נכנסים אליו מרכיב שיש בו גלוטן.

כן, יש לנו תעודת כשרות למהדרין מהמועצה הדתית עמק חפר.

לפיטריה יש אורך חיים שמגיע לשיאו עם סיום תהליך האינקובציה. במידה ולא צורכים את הטמפה בימים הקרובים הפיטריה מזדקנת. על מנת להנות מהערכים התזונתיים הנפלאים שקיימים בטמפה בצורה המיטבית, מומלץ להקפיאו מיד בסיום תהליך האינקובציה. הפיטריה נכנסת לתרדמה, ממשיכה לחיות אך אינה מתפתחת ומזדקנת, ובזכות כך ברגע שנפשיר, נוכל להמשיך להנות מטמפה טעים ומערכים מזינים בצורה האופטמלית שלהם.

כמו ברוב המזונות המותססים, עלול להיווצר סיכון לזיהום בקטריאלי עקב טיפול לא נכון. אנו מחויבים להביא לכם טמפה שיוצר במקום נקי ובסטנדרטים גבוהים יחד עם זאת, אין אנו ממליצים לאכול טמפה חי.

כמו שפיטריה יותר טעימה ובטוחה לאכילה אחרי בישול, כך גם הטמפה.

אנו מחוררים את השקיות על מנת לאפשר זרימת אויר במהלך התסיסה, רק בצורה זו התרבית תוכל להתפתח בין הפולים ליצר את הטמפה.

יש הרגישים יותר לטעם מר ויש הפחות. אבל זה למי שמרגיש ולא אוהב, זה בהחלט פתיר וחבל לא לצרוך טמפה בגלל זה.
אידוי של 10 דקות במים חמים תפתור את הבעיה ומיד לאחריה ניתן המשיך להכין מהטמפה כל מאכל שתחפצו בלי להרגיש כל מרירות.

הטמפה שלנו מגיע מצונן או קפוא ואינו מפוסטר. טמפה טוב הוא בעל מרקם נוקשה במקצת וארומה אגוזית- פיטריתית. גם במקרר התרבית ממשיכה לחיות, אמנם בקצה מואט, אנו מוכרים את המוצר בשיא התסיסה שלו, ולאחר מכן העובש מתחיל לגווע באיטיות. בתקופה זו יתחילו להתפתח גם טעמים וניחוחות חזקים יותר. ולכן מומלץ להשתמש בטמפה שנמצא במקרר תוך 7 ימים מתאריך היצור.

ההקפאה מכניסה את התרבית למצב של תרדמת ולכן מומלץ להפשיר אותו במקרר ולהשתמש בו לאחר ההפשרה. ניתן לשמור טמפה במקפיא גם חודשיים.

סימנים לכך שהטמפה לא בר אכילה:

– ריח חזק של המזכיר אמוניה

– נראות: התפטיר הולך ונעלם, אין מה שיחזיק את פולי הסויה והמרקם כבר אינו נוקשה כבהתחלה

צבעים אחרים מלבד לבן, צהבהב, נקודות אפורות או שחורות, יכולים להעיד שחיידקים אחרים, לא רצויים הצטרפו ולכן כדי למנוע זאת, חשוב להקפיד להשאיר את הטמפה עטוף בניילון נצמד במקרר.

במידה ואתם לא בטוחים, אתם מוזמנים לשלוח לנו תמונה ותיאור, מבטיחים לחזור אליכם בהקדם.

.

קיים ויכוח על הסויה ומחקרים רבים עדיין נעשים בנושא. כמו כל דבר, גם זה מורכב, ויש לקחת הרבה גורמים בחשבון. כמות הצריכה, מצב בריאותי, האם הסויה מהונדסת, האם היא עברה עיבוד? אם יש משהו חד משמעי בכל המחקרים הוא שמזונות מסויה לא מהונדסת, ומותססת הם הטובים ביותר לאכילה. אנו מייצרים את טמפה שלנו אך ורק מפולי סויה אורגנים שאינם מהונדסים. ולמי שסויה לא עושה טוב, או שחושש, אנו מציעים טמפה משעועית שחורה ואפונה, אף הם אורגנים ואינם מהונדסים.

לעתים יש כתמים שחורים על הטמפה. 

הכתמים השחורים הם למעשה התפרחת של הפיטריה, ובטוחים לאכילה. הם נוצרים לאחר הבשלת הפיטריה ובמקומות בהם מגיע חמצן, ולכן הם מופיעים כנקודות במקומות בשקית אותם חיררנו כדי לאפשר לפיטריה לקבל חמצן לגדילה. איטום השקית ושמירת הטמפה בקירור תאט את התהליך ואף תמנע את התפחותם.